Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 27/2022
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 620 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 045 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 78 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 19 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 11 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,5 %26,5 %1 487 00057 %
Yle TV212,7 %14,5 %1 442 00055 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,3 %937 00036 %
Yle yhteensä44,2 %43,2 %1 723 00066 %
MTV313,3 %17,2 %1 506 00057 %
Sub4,2 %4,7 %1 144 00044 %
AVA1,4 %1,2 %660 00025 %
C More Total0,7 %0,6 %230 0009 %
MTV yhteensä19,7 %23,7 %1 655 00063 %
Nelonen6,6 %7,4 %1 318 00050 %
Jim4,3 %3,9 %947 00036 %
Liv1,4 %1,6 %767 00029 %
Hero1,1 %1,9 %587 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,5 %14,8 %1 500 00057 %
TV54,0 %3,6 %1 004 00038 %
Kutonen3,2 %2,6 %813 00031 %
Frii1,2 %1,5 %571 00022 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %31 0001 %
TLC1,3 %1,2 %569 00022 %
Warner Bros. Discovery10,4 %9,2 %1 291 00049 %
STAR Channel2,6 %2,0 %721 00028 %
National Geographic Channel3,6 %2,3 %712 00027 %
Disney Finland6,2 %4,3 %1 005 00038 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,4 %1,6 %706 00027 %
Muut4,8 %3,2 %661 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 045 00078 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.