Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 27/2022
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 382 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 255 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 43 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 32 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,9 %24,8 %1 059 00077 %
Yle TV210,0 %11,1 %899 00065 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,2 %678 00049 %
Yle yhteensä37,8 %38,0 %1 147 00083 %
MTV315,0 %18,8 %1 034 00075 %
Sub4,6 %4,8 %753 00055 %
AVA2,9 %2,5 %578 00042 %
C More Total0,7 %0,4 %111 0008 %
MTV yhteensä23,2 %26,5 %1 100 00080 %
Nelonen6,7 %7,9 %897 00065 %
Jim3,5 %2,9 %620 00045 %
Liv2,3 %2,5 %561 00041 %
Hero1,7 %2,6 %491 00036 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,1 %15,9 %1 018 00074 %
TV54,6 %3,9 %694 00050 %
Kutonen3,1 %2,5 %597 00043 %
Frii2,1 %1,9 %409 00030 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %18 0001 %
TLC1,8 %2,0 %386 00028 %
Warner Bros. Discovery12,7 %10,6 %894 00065 %
STAR Channel3,1 %2,4 %497 00036 %
National Geographic Channel3,2 %2,1 %437 00032 %
Disney Finland6,3 %4,5 %663 00048 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,8 %1,0 %408 00030 %
Muut5,0 %3,3 %376 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 255 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.