Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 26/2022
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 620 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 009 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 77 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 27 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 4 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,0 %26,5 %1 477 00056 %
Yle TV212,5 %11,4 %1 390 00053 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,7 %962 00037 %
Yle yhteensä43,5 %40,6 %1 694 00065 %
MTV313,6 %18,2 %1 441 00055 %
Sub3,7 %3,8 %1 039 00040 %
AVA1,7 %1,4 %687 00026 %
C More Total1,0 %0,8 %237 0009 %
MTV yhteensä19,9 %24,2 %1 619 00062 %
Nelonen8,5 %9,9 %1 370 00052 %
Jim4,0 %3,7 %848 00032 %
Liv1,6 %1,8 %786 00030 %
Hero1,3 %1,8 %598 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,5 %17,2 %1 537 00059 %
TV52,7 %2,5 %965 00037 %
Kutonen2,9 %2,4 %807 00031 %
Frii1,3 %1,2 %606 00023 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %22 0001 %
TLC1,2 %1,2 %455 00017 %
Warner Bros. Discovery8,4 %7,7 %1 295 00049 %
STAR Channel3,0 %2,5 %778 00030 %
National Geographic Channel3,3 %2,2 %668 00025 %
Disney Finland6,3 %4,7 %1 000 00038 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,6 %1,9 %647 00025 %
Muut5,0 %3,7 %647 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 009 00077 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.