Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 40/2022
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 620 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 197 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 46 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 32 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,2 %27,3 %1 606 00061 %
Yle TV26,9 %5,7 %1 506 00057 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,8 %1 014 00039 %
Yle yhteensä39,0 %35,9 %1 872 00071 %
MTV317,4 %22,2 %1 721 00066 %
Sub4,6 %4,6 %1 180 00045 %
AVA1,9 %1,9 %829 00032 %
C More Total2,2 %2,6 %382 00015 %
MTV yhteensä26,0 %31,4 %1 929 00074 %
Nelonen7,6 %9,2 %1 467 00056 %
Jim3,6 %3,2 %1 003 00038 %
Liv1,5 %1,4 %852 00033 %
Hero1,1 %1,7 %632 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,9 %15,5 %1 684 00064 %
TV52,7 %2,8 %1 053 00040 %
Kutonen2,7 %2,5 %845 00032 %
Frii1,8 %1,6 %640 00024 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %25 0001 %
TLC1,0 %0,8 %563 00021 %
Warner Bros. Discovery8,6 %7,8 %1 352 00052 %
STAR Channel2,6 %1,8 %774 00030 %
National Geographic Channel3,1 %2,1 %756 00029 %
Disney Finland5,8 %3,9 %1 062 00041 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,8 %2,0 %685 00026 %
Muut5,9 %5,0 %803 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 197 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.