Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 40/2022
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 959 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 235 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 42 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 40 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,9 %26,0 %3 231 00065 %
Yle TV26,2 %5,3 %2 921 00059 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,7 %1 993 00040 %
Yle yhteensä38,1 %34,0 %3 664 00074 %
MTV320,9 %26,2 %3 405 00069 %
Sub3,7 %3,7 %2 162 00044 %
AVA2,4 %2,1 %1 728 00035 %
C More Total1,4 %1,6 %586 00012 %
MTV yhteensä28,4 %33,6 %3 745 00076 %
Nelonen9,1 %11,7 %2 956 00060 %
Jim2,9 %2,4 %1 808 00036 %
Liv1,9 %1,6 %1 770 00036 %
Hero1,1 %1,5 %1 168 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,9 %17,1 %3 352 00068 %
TV52,5 %2,4 %1 970 00040 %
Kutonen1,8 %1,6 %1 463 00029 %
Frii2,2 %2,0 %1 280 00026 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %28 0001 %
TLC1,7 %1,4 %1 166 00024 %
Warner Bros. Discovery8,4 %7,4 %2 606 00053 %
STAR Channel2,2 %1,5 %1 329 00027 %
National Geographic Channel2,4 %1,5 %1 277 00026 %
Disney Finland4,6 %3,0 %1 899 00038 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,7 %2,1 %1 336 00027 %
Muut4,5 %3,6 %1 313 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 235 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.