Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 39/2022
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 959 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 268 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 55 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 42 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,0 %26,6 %3 325 00067 %
Yle TV28,2 %6,4 %3 013 00061 %
Yle Teema&Fem2,7 %2,1 %1 883 00038 %
Yle yhteensä41,0 %35,1 %3 754 00076 %
MTV320,5 %26,1 %3 506 00071 %
Sub3,9 %4,3 %2 204 00044 %
AVA2,1 %1,9 %1 693 00034 %
C More Total1,5 %1,6 %609 00012 %
MTV yhteensä28,0 %33,9 %3 732 00075 %
Nelonen8,7 %11,7 %3 034 00061 %
Jim2,6 %2,1 %1 854 00037 %
Liv1,7 %1,5 %1 669 00034 %
Hero0,9 %1,3 %1 082 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,9 %16,6 %3 327 00067 %
TV52,2 %2,1 %1 871 00038 %
Kutonen2,4 %2,3 %1 529 00031 %
Frii1,7 %1,5 %1 115 00023 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %40 0001 %
TLC1,6 %1,3 %1 071 00022 %
Warner Bros. Discovery8,2 %7,5 %2 597 00052 %
STAR Channel1,7 %1,3 %1 373 00028 %
National Geographic Channel2,4 %1,5 %1 285 00026 %
Disney Finland4,1 %2,8 %1 933 00039 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,6 %2,0 %1 405 00028 %
Muut4,0 %3,4 %1 320 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 268 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.