Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 39/2022
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 692 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 358 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 59 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 34 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,4 %25,0 %1 780 00066 %
Yle TV27,6 %5,3 %1 620 00060 %
Yle Teema&Fem2,8 %2,3 %971 00036 %
Yle yhteensä39,8 %32,6 %2 068 00077 %
MTV324,1 %29,9 %1 943 00072 %
Sub2,8 %3,0 %1 084 00040 %
AVA2,6 %2,4 %924 00034 %
C More Total0,7 %0,7 %270 00010 %
MTV yhteensä30,2 %36,0 %2 043 00076 %
Nelonen10,4 %14,0 %1 660 00062 %
Jim2,1 %1,7 %902 00033 %
Liv2,1 %1,7 %894 00033 %
Hero0,9 %1,2 %534 00020 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,4 %18,6 %1 831 00068 %
TV52,0 %1,9 %932 00035 %
Kutonen1,1 %1,1 %603 00022 %
Frii2,0 %1,8 %543 00020 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %6 0000 %
TLC2,3 %1,9 %572 00021 %
Warner Bros. Discovery7,5 %6,9 %1 326 00049 %
STAR Channel1,3 %1,0 %661 00025 %
National Geographic Channel1,6 %1,0 %561 00021 %
Disney Finland2,9 %2,0 %928 00034 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,6 %2,1 %675 00025 %
Muut2,9 %2,4 %610 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 358 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.