Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 38/2022
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 692 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 334 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 8 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 35 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,3 %23,8 %1 797 00067 %
Yle TV26,4 %4,8 %1 622 00060 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,5 %1 054 00039 %
Yle yhteensä39,7 %31,2 %2 061 00077 %
MTV323,6 %29,9 %1 912 00071 %
Sub2,7 %2,9 %1 119 00042 %
AVA2,6 %2,4 %976 00036 %
C More Total0,8 %0,6 %325 00012 %
MTV yhteensä29,7 %35,8 %2 037 00076 %
Nelonen11,1 %15,0 %1 637 00061 %
Jim2,0 %1,6 %849 00032 %
Liv2,1 %1,9 %922 00034 %
Hero0,9 %1,2 %601 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,2 %19,7 %1 855 00069 %
TV52,2 %2,0 %963 00036 %
Kutonen0,8 %0,8 %641 00024 %
Frii2,1 %2,0 %535 00020 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %7 0000 %
TLC2,3 %2,2 %603 00022 %
Warner Bros. Discovery7,5 %7,0 %1 338 00050 %
STAR Channel1,6 %1,5 %671 00025 %
National Geographic Channel1,5 %1,0 %494 00018 %
Disney Finland3,1 %2,4 %902 00034 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,6 %1,9 %605 00022 %
Muut2,5 %2,3 %662 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 334 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.