Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 38/2022
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 249 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 211 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 36 t 17 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 11 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV138,9 %31,8 %1 195 00096 %
Yle TV25,5 %4,5 %1 018 00081 %
Yle Teema&Fem3,8 %3,2 %929 00074 %
Yle yhteensä48,1 %39,4 %1 201 00096 %
MTV321,7 %28,7 %1 141 00091 %
Sub2,5 %2,8 %764 00061 %
AVA1,9 %1,7 %668 00054 %
C More Total1,1 %1,5 %248 00020 %
MTV yhteensä27,2 %34,7 %1 153 00092 %
Nelonen6,8 %9,4 %935 00075 %
Jim2,4 %1,8 %663 00053 %
Liv1,4 %1,2 %620 00050 %
Hero0,6 %0,8 %431 00034 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,1 %13,2 %1 019 00082 %
TV51,6 %1,5 %643 00051 %
Kutonen1,1 %0,9 %467 00037 %
Frii2,1 %2,3 %476 00038 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %5 0000 %
TLC1,5 %1,3 %410 00033 %
Warner Bros. Discovery6,4 %6,0 %812 00065 %
STAR Channel0,8 %0,8 %453 00036 %
National Geographic Channel2,4 %1,3 %478 00038 %
Disney Finland3,2 %2,1 %640 00051 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV2,5 %3,2 %706 00056 %
Muut2,1 %2,3 %436 00035 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 211 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.