Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 38/2022
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 312 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 495 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 25 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 29 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,6 %25,0 %3 436 00065 %
Yle TV27,0 %5,8 %3 170 00060 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,6 %2 106 00040 %
Yle yhteensä40,6 %33,4 %3 974 00075 %
MTV320,3 %26,1 %3 615 00068 %
Sub3,7 %4,2 %2 375 00045 %
AVA2,2 %2,0 %1 767 00033 %
C More Total1,5 %1,6 %782 00015 %
MTV yhteensä27,7 %34,0 %3 894 00073 %
Nelonen9,7 %12,8 %3 142 00059 %
Jim2,6 %2,2 %1 762 00033 %
Liv1,8 %1,7 %1 678 00032 %
Hero1,0 %1,3 %1 212 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,0 %18,1 %3 535 00067 %
TV52,4 %2,3 %1 969 00037 %
Kutonen1,8 %1,6 %1 510 00028 %
Frii2,0 %1,8 %1 125 00021 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %31 0001 %
TLC1,7 %1,5 %1 083 00020 %
Warner Bros. Discovery7,9 %7,2 %2 665 00050 %
STAR Channel2,1 %1,9 %1 451 00027 %
National Geographic Channel2,4 %1,4 %1 232 00023 %
Disney Finland4,5 %3,3 %1 980 00037 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,6 %1,9 %1 327 00025 %
Muut3,4 %3,2 %1 432 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 495 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.