Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 38/2022
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 413 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 179 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 9 t 28 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 21 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV114,3 %11,9 %733 00052 %
Yle TV210,4 %8,2 %731 00052 %
Yle Teema&Fem1,1 %1,3 %312 00022 %
Yle yhteensä25,8 %21,3 %961 00068 %
MTV319,8 %24,2 %876 00062 %
Sub5,5 %6,0 %578 00041 %
AVA2,5 %2,3 %420 00030 %
C More Total2,7 %2,8 %192 00014 %
MTV yhteensä30,5 %35,4 %1 013 00072 %
Nelonen14,7 %18,5 %798 00056 %
Jim3,5 %2,7 %361 00026 %
Liv2,4 %2,5 %361 00026 %
Hero1,2 %1,6 %241 00017 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä21,8 %25,4 %920 00065 %
TV53,1 %3,3 %439 00031 %
Kutonen2,5 %2,8 %337 00024 %
Frii1,9 %1,2 %203 00014 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %5 0000 %
TLC2,8 %2,5 %276 00020 %
Warner Bros. Discovery10,5 %9,9 %689 00049 %
STAR Channel5,9 %4,1 %358 00025 %
National Geographic Channel2,0 %1,6 %241 00017 %
Disney Finland7,9 %5,7 %465 00033 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,4 %0,3 %155 00011 %
Muut4,3 %3,8 %358 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 179 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.