Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 38/2022
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 440 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 016 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 36 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 31 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,3 %26,6 %1 581 00065 %
Yle TV27,2 %7,0 %1 446 00059 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,7 %1 032 00042 %
Yle yhteensä41,5 %36,3 %1 806 00074 %
MTV316,7 %21,6 %1 612 00066 %
Sub4,8 %5,8 %1 208 00049 %
AVA1,7 %1,6 %785 00032 %
C More Total2,2 %2,8 %437 00018 %
MTV yhteensä25,4 %31,8 %1 751 00072 %
Nelonen7,9 %10,3 %1 436 00059 %
Jim3,2 %2,8 %902 00037 %
Liv1,5 %1,5 %753 00031 %
Hero1,0 %1,5 %600 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,7 %16,1 %1 598 00065 %
TV52,6 %2,5 %962 00039 %
Kutonen2,8 %2,6 %847 00035 %
Frii1,8 %1,6 %580 00024 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %24 0001 %
TLC1,1 %0,8 %474 00019 %
Warner Bros. Discovery8,4 %7,4 %1 269 00052 %
STAR Channel2,7 %2,4 %752 00031 %
National Geographic Channel3,4 %1,8 %724 00030 %
Disney Finland6,1 %4,2 %1 037 00043 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,7 %1,9 %716 00029 %
Muut4,3 %4,2 %734 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 016 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.