Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 38/2022
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 382 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 299 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 29 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 4 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,4 %24,1 %1 164 00084 %
Yle TV25,8 %6,0 %984 00071 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,7 %784 00057 %
Yle yhteensä37,2 %32,8 %1 222 00088 %
MTV318,6 %23,4 %1 143 00083 %
Sub4,7 %5,5 %800 00058 %
AVA2,6 %2,5 %587 00042 %
C More Total1,4 %1,1 %266 00019 %
MTV yhteensä27,2 %32,5 %1 188 00086 %
Nelonen10,0 %13,3 %989 00072 %
Jim2,5 %2,2 %636 00046 %
Liv2,3 %2,2 %613 00044 %
Hero1,3 %1,9 %453 00033 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,1 %19,7 %1 119 00081 %
TV53,2 %2,5 %697 00050 %
Kutonen2,5 %2,0 %589 00043 %
Frii1,9 %1,5 %405 00029 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %21 0001 %
TLC1,5 %1,4 %353 00026 %
Warner Bros. Discovery9,2 %7,5 %887 00064 %
STAR Channel2,2 %2,1 %523 00038 %
National Geographic Channel2,8 %1,4 %436 00032 %
Disney Finland5,0 %3,5 %695 00050 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,0 %1,1 %437 00032 %
Muut4,8 %3,8 %474 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 299 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.