Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 39/2022
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 382 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 306 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 4 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 9 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,5 %24,7 %1 160 00084 %
Yle TV28,5 %7,1 %1 003 00072 %
Yle Teema&Fem2,8 %2,1 %685 00050 %
Yle yhteensä37,7 %33,8 %1 226 00089 %
MTV318,5 %24,0 %1 161 00084 %
Sub4,8 %5,3 %783 00057 %
AVA2,3 %2,2 %631 00046 %
C More Total1,3 %1,3 %198 00014 %
MTV yhteensä26,9 %32,8 %1 216 00088 %
Nelonen9,4 %12,2 %977 00071 %
Jim2,8 %2,4 %690 00050 %
Liv2,0 %1,9 %617 00045 %
Hero1,0 %1,4 %435 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,2 %17,9 %1 084 00078 %
TV52,9 %2,7 %740 00053 %
Kutonen3,1 %2,8 %568 00041 %
Frii1,5 %1,3 %408 00030 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %15 0001 %
TLC1,4 %1,2 %355 00026 %
Warner Bros. Discovery9,4 %8,4 %918 00066 %
STAR Channel1,8 %1,4 %488 00035 %
National Geographic Channel3,0 %1,7 %495 00036 %
Disney Finland4,8 %3,0 %696 00050 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,9 %1,0 %448 00032 %
Muut5,7 %3,9 %429 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 306 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.