Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 39/2022
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 413 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 193 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 9 t 59 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 26 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV114,3 %13,6 %739 00052 %
Yle TV210,8 %9,0 %745 00053 %
Yle Teema&Fem0,8 %1,0 %266 00019 %
Yle yhteensä25,9 %23,6 %962 00068 %
MTV320,4 %23,3 %877 00062 %
Sub6,7 %7,2 %548 00039 %
AVA2,5 %2,5 %369 00026 %
C More Total2,1 %2,4 %161 00011 %
MTV yhteensä31,7 %35,4 %978 00069 %
Nelonen13,5 %17,1 %829 00059 %
Jim3,0 %2,6 %380 00027 %
Liv2,6 %2,2 %379 00027 %
Hero1,3 %1,6 %185 00013 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä20,4 %23,5 %925 00065 %
TV53,0 %2,9 %411 00029 %
Kutonen3,4 %3,3 %346 00024 %
Frii1,5 %1,1 %201 00014 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %7 0000 %
TLC2,9 %2,3 %235 00017 %
Warner Bros. Discovery11,2 %10,0 %654 00046 %
STAR Channel4,1 %2,8 %344 00024 %
National Geographic Channel2,1 %1,7 %246 00017 %
Disney Finland6,2 %4,4 %455 00032 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,6 %0,6 %156 00011 %
Muut5,3 %4,2 %385 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 193 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.