Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 39/2022
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 519 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 206 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 50 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 41 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,9 %25,3 %1 717 00068 %
Yle TV27,1 %5,1 %1 500 00060 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,3 %954 00038 %
Yle yhteensä39,8 %32,7 %1 937 00077 %
MTV324,1 %29,9 %1 817 00072 %
Sub2,8 %3,0 %1 024 00041 %
AVA2,6 %2,4 %904 00036 %
C More Total0,7 %0,7 %253 00010 %
MTV yhteensä30,2 %35,9 %1 915 00076 %
Nelonen10,3 %13,9 %1 566 00062 %
Jim2,1 %1,7 %864 00034 %
Liv2,1 %1,8 %880 00035 %
Hero0,9 %1,2 %525 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,4 %18,6 %1 720 00068 %
TV52,1 %1,9 %901 00036 %
Kutonen1,1 %1,1 %589 00023 %
Frii2,0 %1,9 %535 00021 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %6 0000 %
TLC2,3 %1,9 %566 00022 %
Warner Bros. Discovery7,6 %6,9 %1 283 00051 %
STAR Channel1,3 %1,0 %641 00025 %
National Geographic Channel1,6 %1,0 %552 00022 %
Disney Finland2,9 %2,0 %902 00036 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,6 %2,1 %669 00027 %
Muut2,9 %2,4 %573 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 206 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.