Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 37/2022
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 249 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 217 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 36 t 16 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 11 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV137,2 %32,3 %1 196 00096 %
Yle TV26,3 %5,8 %1 020 00082 %
Yle Teema&Fem4,2 %3,6 %956 00077 %
Yle yhteensä47,7 %41,7 %1 209 00097 %
MTV321,7 %27,3 %1 150 00092 %
Sub2,5 %2,8 %812 00065 %
AVA2,1 %1,6 %699 00056 %
C More Total1,1 %1,4 %209 00017 %
MTV yhteensä27,4 %33,1 %1 176 00094 %
Nelonen7,2 %9,5 %998 00080 %
Jim2,2 %1,7 %652 00052 %
Liv1,2 %0,9 %638 00051 %
Hero0,6 %0,8 %487 00039 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,2 %13,0 %1 063 00085 %
TV51,6 %1,5 %679 00054 %
Kutonen1,2 %0,8 %493 00039 %
Frii2,0 %2,0 %526 00042 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %5 0000 %
TLC1,5 %1,3 %432 00035 %
Warner Bros. Discovery6,3 %5,5 %835 00067 %
STAR Channel0,6 %0,5 %422 00034 %
National Geographic Channel2,7 %1,5 %492 00039 %
Disney Finland3,3 %2,1 %654 00052 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV2,6 %3,4 %718 00057 %
Muut2,1 %2,1 %308 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 217 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.