Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 36/2022
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 249 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 209 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 34 t 49 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 58 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV136,2 %31,8 %1 176 00094 %
Yle TV210,1 %8,3 %1 011 00081 %
Yle Teema&Fem3,7 %2,7 %908 00073 %
Yle yhteensä50,0 %42,9 %1 193 00096 %
MTV321,1 %27,9 %1 157 00093 %
Sub2,8 %3,5 %766 00061 %
AVA1,9 %1,3 %632 00051 %
C More Total1,2 %0,9 %183 00015 %
MTV yhteensä27,0 %33,7 %1 174 00094 %
Nelonen6,3 %8,8 %937 00075 %
Jim2,1 %1,6 %664 00053 %
Liv1,1 %0,9 %611 00049 %
Hero0,6 %0,9 %476 00038 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,0 %12,2 %1 015 00081 %
TV51,7 %1,5 %602 00048 %
Kutonen0,9 %0,6 %460 00037 %
Frii1,9 %1,9 %455 00036 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %9 0001 %
TLC1,3 %1,3 %400 00032 %
Warner Bros. Discovery6,2 %5,5 %793 00063 %
STAR Channel0,6 %0,6 %360 00029 %
National Geographic Channel2,3 %1,3 %496 00040 %
Disney Finland2,9 %1,8 %615 00049 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV2,2 %2,7 %684 00055 %
Muut1,7 %1,3 %307 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 209 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.