Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 36/2022
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 413 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 214 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 9 t 50 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 24 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV112,5 %11,4 %735 00052 %
Yle TV214,4 %11,3 %792 00056 %
Yle Teema&Fem1,2 %1,4 %318 00023 %
Yle yhteensä28,2 %24,1 %983 00070 %
MTV318,5 %23,2 %850 00060 %
Sub5,1 %5,8 %528 00037 %
AVA2,4 %2,4 %377 00027 %
C More Total1,6 %1,3 %135 00010 %
MTV yhteensä27,6 %32,6 %998 00071 %
Nelonen14,6 %19,2 %834 00059 %
Jim2,9 %2,4 %368 00026 %
Liv2,2 %2,2 %325 00023 %
Hero0,8 %1,1 %190 00013 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä20,5 %24,9 %937 00066 %
TV53,9 %3,5 %459 00033 %
Kutonen2,3 %2,2 %322 00023 %
Frii1,5 %1,4 %187 00013 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %4 0000 %
TLC2,1 %2,0 %242 00017 %
Warner Bros. Discovery9,9 %9,1 %647 00046 %
STAR Channel5,3 %3,4 %356 00025 %
National Geographic Channel3,5 %1,9 %238 00017 %
Disney Finland8,8 %5,3 %457 00032 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,4 %0,4 %159 00011 %
Muut4,7 %3,6 %400 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 214 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.