Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 36/2022
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 312 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 477 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 52 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 25 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,6 %24,4 %3 344 00063 %
Yle TV211,4 %9,3 %3 224 00061 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,4 %2 040 00038 %
Yle yhteensä42,1 %36,1 %3 909 00074 %
MTV319,7 %25,7 %3 571 00067 %
Sub4,0 %4,7 %2 332 00044 %
AVA2,1 %1,9 %1 724 00032 %
C More Total1,3 %1,0 %577 00011 %
MTV yhteensä27,2 %33,3 %3 894 00073 %
Nelonen9,0 %12,2 %3 140 00059 %
Jim2,4 %1,9 %1 781 00034 %
Liv1,5 %1,3 %1 643 00031 %
Hero0,9 %1,2 %1 167 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,8 %16,7 %3 509 00066 %
TV52,5 %2,3 %1 866 00035 %
Kutonen1,6 %1,4 %1 439 00027 %
Frii1,8 %1,6 %1 085 00020 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %36 0001 %
TLC1,5 %1,5 %1 024 00019 %
Warner Bros. Discovery7,7 %6,9 %2 587 00049 %
STAR Channel1,9 %1,4 %1 334 00025 %
National Geographic Channel2,6 %1,5 %1 301 00024 %
Disney Finland4,6 %2,9 %1 947 00037 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,5 %1,6 %1 267 00024 %
Muut3,3 %2,5 %1 303 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 477 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.