Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 36/2022
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 440 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 038 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 47 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 32 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,9 %25,4 %1 567 00064 %
Yle TV213,7 %12,6 %1 522 00062 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,6 %990 00041 %
Yle yhteensä44,6 %40,6 %1 776 00073 %
MTV315,4 %20,6 %1 568 00064 %
Sub4,8 %6,1 %1 173 00048 %
AVA1,7 %1,5 %769 00032 %
C More Total1,9 %1,6 %324 00013 %
MTV yhteensä23,8 %29,8 %1 725 00071 %
Nelonen7,4 %9,8 %1 419 00058 %
Jim3,0 %2,3 %937 00038 %
Liv1,1 %1,1 %748 00031 %
Hero0,9 %1,3 %593 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,4 %14,5 %1 599 00066 %
TV52,7 %2,5 %911 00037 %
Kutonen2,5 %2,2 %813 00033 %
Frii1,4 %1,3 %528 00022 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %29 0001 %
TLC0,8 %0,7 %443 00018 %
Warner Bros. Discovery7,8 %6,9 %1 234 00051 %
STAR Channel2,4 %1,7 %709 00029 %
National Geographic Channel3,5 %1,8 %724 00030 %
Disney Finland5,9 %3,5 %1 010 00041 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,6 %1,7 %641 00026 %
Muut4,0 %2,9 %685 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 038 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.