Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 37/2022
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 959 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 232 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 28 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 38 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,4 %25,0 %3 344 00067 %
Yle TV27,6 %7,7 %3 039 00061 %
Yle Teema&Fem3,3 %2,9 %2 003 00040 %
Yle yhteensä40,2 %35,6 %3 764 00076 %
MTV320,0 %24,5 %3 395 00068 %
Sub3,7 %4,0 %2 301 00046 %
AVA2,3 %2,1 %1 779 00036 %
C More Total1,6 %1,9 %697 00014 %
MTV yhteensä27,6 %32,5 %3 679 00074 %
Nelonen9,8 %12,8 %3 060 00062 %
Jim2,6 %2,2 %1 766 00036 %
Liv1,8 %1,6 %1 689 00034 %
Hero0,8 %1,0 %1 216 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,0 %17,6 %3 380 00068 %
TV52,3 %2,2 %1 946 00039 %
Kutonen2,0 %1,6 %1 553 00031 %
Frii1,9 %1,6 %1 161 00023 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %24 0000 %
TLC1,7 %1,4 %1 119 00023 %
Warner Bros. Discovery7,9 %6,8 %2 516 00051 %
STAR Channel1,8 %1,5 %1 392 00028 %
National Geographic Channel2,8 %1,6 %1 259 00025 %
Disney Finland4,6 %3,2 %1 938 00039 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,8 %2,1 %1 380 00028 %
Muut3,7 %3,3 %1 189 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 232 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.