Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 37/2022
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 519 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 170 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 56 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 42 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,6 %24,3 %1 735 00069 %
Yle TV26,6 %6,0 %1 538 00061 %
Yle Teema&Fem3,4 %2,9 %1 007 00040 %
Yle yhteensä38,6 %33,2 %1 962 00078 %
MTV323,6 %27,9 %1 824 00072 %
Sub3,0 %3,0 %1 160 00046 %
AVA2,7 %2,4 %975 00039 %
C More Total0,8 %0,8 %291 00012 %
MTV yhteensä30,1 %34,2 %1 928 00077 %
Nelonen11,6 %15,2 %1 595 00063 %
Jim2,1 %1,7 %847 00034 %
Liv2,1 %1,9 %897 00036 %
Hero0,8 %0,9 %557 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,6 %19,7 %1 780 00071 %
TV52,1 %1,9 %976 00039 %
Kutonen0,9 %0,8 %647 00026 %
Frii2,1 %1,8 %582 00023 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %3 0000 %
TLC2,3 %2,0 %585 00023 %
Warner Bros. Discovery7,4 %6,5 %1 282 00051 %
STAR Channel1,4 %1,3 %635 00025 %
National Geographic Channel2,0 %1,2 %527 00021 %
Disney Finland3,5 %2,5 %887 00035 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,8 %2,2 %676 00027 %
Muut2,3 %2,2 %509 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 170 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.