Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 37/2022
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 620 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 208 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 4 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 26 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,7 %25,7 %1 656 00063 %
Yle TV29,2 %9,7 %1 612 00062 %
Yle Teema&Fem3,1 %3,0 %1 019 00039 %
Yle yhteensä42,0 %38,4 %1 919 00073 %
MTV316,2 %20,6 %1 664 00064 %
Sub4,4 %5,2 %1 184 00045 %
AVA1,8 %1,7 %823 00031 %
C More Total2,4 %3,2 %427 00016 %
MTV yhteensä24,9 %30,6 %1 866 00071 %
Nelonen8,0 %10,1 %1 546 00059 %
Jim3,0 %2,6 %936 00036 %
Liv1,5 %1,3 %802 00031 %
Hero0,8 %1,1 %662 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,4 %15,1 %1 692 00065 %
TV52,4 %2,6 %1 002 00038 %
Kutonen3,2 %2,6 %925 00035 %
Frii1,6 %1,3 %582 00022 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %22 0001 %
TLC1,0 %0,7 %542 00021 %
Warner Bros. Discovery8,3 %7,2 %1 285 00049 %
STAR Channel2,3 %1,8 %785 00030 %
National Geographic Channel3,5 %2,1 %750 00029 %
Disney Finland5,9 %3,9 %1 088 00042 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV1,7 %2,0 %707 00027 %
Muut5,1 %4,7 %705 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 208 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.