Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 14/2025
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 374 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 267 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 36 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 48 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV118,6 %19,8 %1 054 00077 %
Yle TV29,2 %4,9 %895 00065 %
Yle Teema&Fem2,4 %1,8 %622 00045 %
Yle yhteensä30,2 %26,4 %1 144 00083 %
MTV319,6 %23,3 %1 074 00078 %
Sub5,8 %5,3 %797 00058 %
AVA2,9 %3,1 %633 00046 %
MTV:n maksukanavat2,1 %2,5 %246 00018 %
MTV yhteensä30,3 %34,2 %1 175 00086 %
Nelonen9,2 %13,3 %934 00068 %
Jim3,0 %3,0 %638 00046 %
Liv2,0 %2,5 %637 00046 %
Hero0,4 %0,4 %200 00015 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,6 %19,1 %1 073 00078 %
TV54,8 %4,5 %748 00054 %
Kutonen3,0 %2,8 %567 00041 %
Frii3,3 %3,2 %445 00032 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %37 0003 %
TLC2,1 %1,5 %401 00029 %
Warner Bros. Discovery14,4 %12,6 %933 00068 %
STAR Channel2,3 %2,2 %452 00033 %
National Geographic Channel2,9 %2,3 %467 00034 %
Disney Finland5,2 %4,5 %653 00048 %
Muut6,5 %4,5 %541 00039 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 267 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.