Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 14/2025
Kohderyhmä: Miehet 45–64
Kohderyhmän väestö: 690 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 641 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 16 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 54 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV119,8 %20,9 %547 00079 %
Yle TV29,5 %4,7 %468 00068 %
Yle Teema&Fem2,4 %1,8 %317 00046 %
Yle yhteensä31,6 %27,4 %587 00085 %
MTV317,1 %21,0 %534 00077 %
Sub6,9 %6,6 %423 00061 %
AVA2,5 %2,7 %321 00047 %
MTV:n maksukanavat2,3 %3,1 %139 00020 %
MTV yhteensä28,8 %33,4 %592 00086 %
Nelonen7,6 %10,7 %473 00069 %
Jim3,7 %3,5 %378 00055 %
Liv1,5 %1,9 %313 00045 %
Hero0,3 %0,3 %102 00015 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,1 %16,5 %540 00078 %
TV54,3 %4,8 %403 00058 %
Kutonen4,4 %4,1 %343 00050 %
Frii2,0 %2,3 %218 00032 %
The Discovery Channel0,4 %0,2 %25 0004 %
TLC0,8 %0,7 %203 00029 %
Warner Bros. Discovery13,2 %12,8 %485 00070 %
STAR Channel2,6 %2,7 %245 00035 %
National Geographic Channel4,3 %3,2 %287 00042 %
Disney Finland6,9 %5,8 %368 00053 %
Muut7,6 %5,8 %322 00047 %
Yhteensä100,0 %100,0 %641 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.