Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 14/2025
Kohderyhmä: Naiset 65+
Kohderyhmän väestö: 724 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 705 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 35 t 43 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 6 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,3 %27,3 %693 00096 %
Yle TV213,7 %7,0 %574 00079 %
Yle Teema&Fem4,1 %3,1 %495 00068 %
Yle yhteensä44,1 %37,4 %702 00097 %
MTV324,8 %29,3 %668 00092 %
Sub2,2 %2,5 %437 00060 %
AVA3,7 %3,8 %393 00054 %
MTV:n maksukanavat1,6 %0,3 %144 00020 %
MTV yhteensä32,3 %35,8 %677 00094 %
Nelonen7,9 %11,3 %585 00081 %
Jim1,0 %0,8 %300 00041 %
Liv1,8 %2,5 %407 00056 %
Hero0,4 %0,3 %138 00019 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,1 %14,8 %619 00085 %
TV52,8 %2,6 %399 00055 %
Kutonen0,5 %0,3 %249 00034 %
Frii2,3 %2,3 %240 00033 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %00 %
TLC2,7 %2,2 %247 00034 %
Warner Bros. Discovery8,3 %7,5 %481 00066 %
STAR Channel0,7 %0,7 %226 00031 %
National Geographic Channel1,6 %1,2 %212 00029 %
Disney Finland2,3 %1,9 %310 00043 %
Muut2,8 %2,7 %284 00039 %
Yhteensä100,0 %100,0 %705 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.