Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 15/2025
Kohderyhmä: Miehet 45–64
Kohderyhmän väestö: 690 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 634 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 53 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 42 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,3 %24,4 %552 00080 %
Yle TV25,2 %5,4 %428 00062 %
Yle Teema&Fem2,7 %2,7 %313 00045 %
Yle yhteensä32,2 %32,5 %578 00084 %
MTV318,5 %19,0 %543 00079 %
Sub6,7 %6,6 %471 00068 %
AVA2,5 %2,3 %294 00043 %
MTV:n maksukanavat3,3 %3,8 %171 00025 %
MTV yhteensä30,9 %31,7 %600 00087 %
Nelonen7,9 %10,4 %475 00069 %
Jim3,0 %2,5 %314 00045 %
Liv1,4 %1,8 %309 00045 %
Hero0,2 %0,3 %87 00013 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,5 %15,0 %541 00078 %
TV54,4 %4,8 %411 00060 %
Kutonen4,5 %3,7 %329 00048 %
Frii2,1 %2,3 %190 00027 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %21 0003 %
TLC0,9 %0,8 %158 00023 %
Warner Bros. Discovery12,7 %11,9 %498 00072 %
STAR Channel2,8 %3,0 %241 00035 %
National Geographic Channel3,6 %2,2 %253 00037 %
Disney Finland6,4 %5,2 %346 00050 %
Muut7,6 %7,1 %264 00038 %
Yhteensä100,0 %100,0 %634 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.