Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 15/2025
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 565 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 182 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 32 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 30 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,0 %27,6 %1 669 00065 %
Yle TV25,9 %4,5 %1 342 00052 %
Yle Teema&Fem3,4 %2,8 %927 00036 %
Yle yhteensä36,3 %34,9 %1 860 00073 %
MTV323,8 %24,7 %1 657 00065 %
Sub3,5 %3,9 %1 108 00043 %
AVA3,9 %3,5 %855 00033 %
MTV:n maksukanavat1,8 %1,6 %358 00014 %
MTV yhteensä33,0 %33,7 %1 837 00072 %
Nelonen9,4 %12,7 %1 467 00057 %
Jim1,8 %1,4 %771 00030 %
Liv2,5 %2,8 %948 00037 %
Hero0,4 %0,3 %306 00012 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,2 %17,3 %1 665 00065 %
TV53,1 %2,9 %973 00038 %
Kutonen1,2 %1,2 %664 00026 %
Frii3,3 %2,7 %572 00022 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %34 0001 %
TLC3,1 %2,5 %559 00022 %
Warner Bros. Discovery10,8 %9,4 %1 338 00052 %
STAR Channel1,6 %1,5 %613 00024 %
National Geographic Channel1,7 %1,0 %464 00018 %
Disney Finland3,2 %2,5 %800 00031 %
Muut3,6 %3,4 %718 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 182 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.