Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 15/2025
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 687 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 156 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 80 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 35 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 14 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,6 %28,2 %1 602 00060 %
Yle TV26,9 %5,3 %1 326 00049 %
Yle Teema&Fem2,4 %2,4 %821 00031 %
Yle yhteensä36,9 %35,9 %1 795 00067 %
MTV317,9 %20,2 %1 585 00059 %
Sub6,0 %5,8 %1 256 00047 %
AVA2,2 %2,1 %711 00026 %
MTV:n maksukanavat3,9 %5,0 %509 00019 %
MTV yhteensä29,9 %33,1 %1 830 00068 %
Nelonen7,6 %9,1 %1 385 00052 %
Jim2,3 %1,8 %791 00029 %
Liv1,5 %1,8 %813 00030 %
Hero0,3 %0,3 %251 0009 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,7 %13,0 %1 566 00058 %
TV54,6 %4,9 %1 080 00040 %
Kutonen3,3 %2,7 %825 00031 %
Frii1,9 %1,8 %474 00018 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %38 0001 %
TLC0,8 %0,7 %473 00018 %
Warner Bros. Discovery10,9 %10,2 %1 367 00051 %
STAR Channel2,8 %2,5 %702 00026 %
National Geographic Channel3,6 %1,8 %644 00024 %
Disney Finland6,4 %4,4 %944 00035 %
Muut6,8 %7,5 %828 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 156 00080 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.