Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 15/2025
Kohderyhmä: Naiset 45–64
Kohderyhmän väestö: 684 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 634 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 43 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 40 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV121,5 %23,4 %532 00078 %
Yle TV24,6 %4,4 %403 00059 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,6 %329 00048 %
Yle yhteensä29,0 %30,4 %570 00083 %
MTV321,9 %21,8 %539 00079 %
Sub4,1 %4,4 %366 00053 %
AVA3,9 %3,8 %303 00044 %
MTV:n maksukanavat1,9 %2,3 %117 00017 %
MTV yhteensä31,8 %32,3 %575 00084 %
Nelonen11,5 %15,3 %469 00069 %
Jim2,3 %1,9 %249 00036 %
Liv2,9 %3,1 %331 00048 %
Hero0,4 %0,4 %114 00017 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä17,1 %20,7 %531 00078 %
TV54,1 %3,8 %332 00049 %
Kutonen1,8 %1,6 %243 00035 %
Frii5,9 %4,3 %206 00030 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %15 0002 %
TLC2,9 %2,0 %171 00025 %
Warner Bros. Discovery14,9 %11,7 %452 00066 %
STAR Channel2,2 %1,9 %200 00029 %
National Geographic Channel1,7 %1,0 %165 00024 %
Disney Finland3,9 %3,0 %259 00038 %
Muut4,6 %3,7 %213 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %634 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.