Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 16/2025
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 687 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 069 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 77 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 0 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 9 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV122,9 %22,2 %1 405 00052 %
Yle TV29,0 %5,5 %1 365 00051 %
Yle Teema&Fem2,7 %2,7 %849 00032 %
Yle yhteensä34,7 %30,4 %1 699 00063 %
MTV315,4 %19,5 %1 529 00057 %
Sub4,9 %4,8 %1 140 00042 %
AVA2,4 %2,2 %643 00024 %
MTV:n maksukanavat3,6 %5,7 %407 00015 %
MTV yhteensä26,2 %32,3 %1 745 00065 %
Nelonen8,0 %9,9 %1 313 00049 %
Jim2,6 %2,2 %862 00032 %
Liv1,8 %2,0 %793 00030 %
Hero0,4 %0,5 %257 00010 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,8 %14,6 %1 531 00057 %
TV57,4 %7,6 %1 158 00043 %
Kutonen4,1 %3,2 %874 00033 %
Frii2,2 %2,2 %544 00020 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %50 0002 %
TLC1,0 %0,7 %494 00018 %
Warner Bros. Discovery15,1 %14,1 %1 410 00052 %
STAR Channel3,2 %2,9 %731 00027 %
National Geographic Channel3,7 %2,3 %705 00026 %
Disney Finland6,9 %5,2 %1 008 00038 %
Muut6,6 %7,8 %845 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 069 00077 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.