Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 16/2025
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 747 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 260 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 45 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 15 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV123,9 %22,5 %1 597 00058 %
Yle TV28,0 %5,7 %1 401 00051 %
Yle Teema&Fem3,7 %2,6 %949 00035 %
Yle yhteensä35,6 %30,8 %1 859 00068 %
MTV322,0 %25,8 %1 739 00063 %
Sub3,5 %4,0 %1 120 00041 %
AVA3,6 %2,8 %898 00033 %
MTV:n maksukanavat1,8 %2,3 %271 00010 %
MTV yhteensä30,8 %34,9 %1 908 00069 %
Nelonen9,7 %12,9 %1 547 00056 %
Jim1,9 %1,7 %847 00031 %
Liv2,6 %3,0 %969 00035 %
Hero0,5 %0,5 %279 00010 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,5 %18,0 %1 761 00064 %
TV54,3 %3,9 %1 042 00038 %
Kutonen1,9 %1,6 %711 00026 %
Frii3,2 %3,0 %611 00022 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %38 0001 %
TLC3,4 %2,7 %660 00024 %
Warner Bros. Discovery12,8 %11,2 %1 413 00051 %
STAR Channel1,7 %1,5 %676 00025 %
National Geographic Channel1,8 %1,3 %558 00020 %
Disney Finland3,4 %2,8 %951 00035 %
Muut4,0 %4,0 %796 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 260 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.