Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 16/2025
Kohderyhmä: Miehet 25–44
Kohderyhmän väestö: 749 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 539 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 72 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 7 t 53 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 8 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV19,1 %9,9 %268 00036 %
Yle TV29,8 %4,4 %265 00035 %
Yle Teema&Fem1,2 %1,1 %95 00013 %
Yle yhteensä20,1 %15,4 %364 00049 %
MTV317,2 %20,1 %327 00044 %
Sub6,1 %4,8 %236 00031 %
AVA1,8 %1,7 %117 00016 %
MTV:n maksukanavat8,0 %12,6 %103 00014 %
MTV yhteensä33,0 %39,3 %414 00055 %
Nelonen11,0 %12,8 %270 00036 %
Jim3,7 %4,0 %183 00024 %
Liv1,7 %2,2 %126 00017 %
Hero0,5 %0,6 %64 0008 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,9 %19,5 %345 00046 %
TV58,6 %7,8 %224 00030 %
Kutonen3,6 %3,5 %174 00023 %
Frii0,9 %0,9 %64 0009 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %6 0001 %
TLC1,8 %2,1 %88 00012 %
Warner Bros. Discovery15,1 %14,5 %333 00044 %
STAR Channel7,0 %4,8 %165 00022 %
National Geographic Channel2,6 %1,5 %112 00015 %
Disney Finland9,6 %6,3 %222 00030 %
Muut10,6 %14,8 %197 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %539 00072 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.