Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 16/2025
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 434 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 329 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 80 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 22 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 12 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV123,4 %22,4 %3 002 00055 %
Yle TV28,5 %5,6 %2 766 00051 %
Yle Teema&Fem3,2 %2,6 %1 798 00033 %
Yle yhteensä35,1 %30,6 %3 558 00065 %
MTV318,8 %22,9 %3 269 00060 %
Sub4,1 %4,4 %2 260 00042 %
AVA3,0 %2,5 %1 541 00028 %
MTV:n maksukanavat2,6 %3,9 %678 00012 %
MTV yhteensä28,6 %33,7 %3 653 00067 %
Nelonen8,8 %11,5 %2 860 00053 %
Jim2,2 %1,9 %1 709 00031 %
Liv2,2 %2,5 %1 762 00032 %
Hero0,4 %0,5 %537 00010 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,7 %16,4 %3 291 00061 %
TV55,8 %5,6 %2 199 00040 %
Kutonen3,0 %2,3 %1 586 00029 %
Frii2,7 %2,6 %1 155 00021 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %88 0002 %
TLC2,2 %1,7 %1 154 00021 %
Warner Bros. Discovery13,9 %12,6 %2 823 00052 %
STAR Channel2,4 %2,2 %1 407 00026 %
National Geographic Channel2,7 %1,7 %1 263 00023 %
Disney Finland5,1 %3,9 %1 959 00036 %
Muut5,3 %5,8 %1 641 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 329 00080 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.