Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 16/2025
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 302 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 260 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 33 t 13 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 45 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,8 %29,0 %1 174 00090 %
Yle TV27,8 %6,0 %1 009 00077 %
Yle Teema&Fem4,2 %3,3 %887 00068 %
Yle yhteensä42,8 %38,4 %1 191 00091 %
MTV319,5 %24,1 %1 186 00091 %
Sub3,9 %4,5 %860 00066 %
AVA3,2 %2,6 %652 00050 %
MTV:n maksukanavat1,5 %2,1 %177 00014 %
MTV yhteensä28,1 %33,3 %1 210 00093 %
Nelonen6,8 %9,1 %991 00076 %
Jim1,6 %0,9 %612 00047 %
Liv2,2 %2,5 %757 00058 %
Hero0,4 %0,4 %248 00019 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,9 %12,9 %1 083 00083 %
TV54,7 %4,7 %841 00065 %
Kutonen2,5 %1,9 %623 00048 %
Frii2,3 %2,2 %465 00036 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %11 0001 %
TLC2,1 %1,6 %486 00037 %
Warner Bros. Discovery11,7 %10,4 %975 00075 %
STAR Channel1,3 %1,2 %512 00039 %
National Geographic Channel3,0 %1,6 %505 00039 %
Disney Finland4,3 %2,8 %678 00052 %
Muut3,2 %3,7 %508 00039 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 260 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.