Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 16/2025
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 374 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 243 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 14 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 36 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV119,5 %18,9 %1 015 00074 %
Yle TV26,5 %5,4 %863 00063 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,2 %622 00045 %
Yle yhteensä28,9 %26,5 %1 132 00082 %
MTV317,4 %21,0 %1 032 00075 %
Sub4,2 %4,0 %758 00055 %
AVA2,8 %2,4 %487 00035 %
MTV:n maksukanavat2,8 %4,0 %221 00016 %
MTV yhteensä27,2 %31,3 %1 119 00081 %
Nelonen10,3 %13,9 %934 00068 %
Jim2,9 %2,4 %626 00046 %
Liv2,4 %2,6 %610 00044 %
Hero0,5 %0,6 %176 00013 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,2 %19,5 %1 069 00078 %
TV56,7 %6,6 %776 00056 %
Kutonen4,1 %2,9 %555 00040 %
Frii4,1 %3,9 %466 00034 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %42 0003 %
TLC2,4 %1,5 %405 00029 %
Warner Bros. Discovery17,9 %15,4 %952 00069 %
STAR Channel2,4 %2,3 %443 00032 %
National Geographic Channel2,6 %2,0 %478 00035 %
Disney Finland5,0 %4,3 %658 00048 %
Muut6,7 %5,9 %520 00038 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 243 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.