Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 17/2025
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 374 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 259 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 57 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 51 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV119,5 %18,1 %1 018 00074 %
Yle TV25,0 %5,1 %840 00061 %
Yle Teema&Fem1,9 %1,4 %619 00045 %
Yle yhteensä26,4 %24,6 %1 129 00082 %
MTV319,8 %23,6 %1 087 00079 %
Sub4,9 %4,8 %844 00061 %
AVA3,1 %2,6 %556 00040 %
MTV:n maksukanavat2,6 %2,4 %291 00021 %
MTV yhteensä30,3 %33,4 %1 167 00085 %
Nelonen9,9 %13,7 %930 00068 %
Jim2,5 %2,2 %634 00046 %
Liv2,1 %2,1 %580 00042 %
Hero0,6 %0,7 %245 00018 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,1 %18,7 %1 072 00078 %
TV55,9 %6,2 %776 00057 %
Kutonen3,9 %3,2 %641 00047 %
Frii4,4 %4,0 %482 00035 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %35 0003 %
TLC1,7 %1,0 %414 00030 %
Warner Bros. Discovery17,9 %15,9 %971 00071 %
STAR Channel2,5 %2,4 %487 00035 %
National Geographic Channel2,4 %1,6 %446 00032 %
Disney Finland4,8 %4,0 %679 00049 %
Muut6,6 %4,5 %503 00037 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 259 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.