Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 17/2025
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 062 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 141 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 56 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 25 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,1 %22,5 %2 838 00056 %
Yle TV26,1 %5,3 %2 529 00050 %
Yle Teema&Fem2,6 %1,9 %1 689 00033 %
Yle yhteensä33,7 %29,7 %3 244 00064 %
MTV320,3 %24,6 %3 280 00065 %
Sub4,5 %4,7 %2 321 00046 %
AVA3,0 %2,7 %1 621 00032 %
MTV:n maksukanavat2,7 %2,4 %808 00016 %
MTV yhteensä30,5 %34,5 %3 607 00071 %
Nelonen8,7 %11,7 %2 809 00055 %
Jim2,1 %1,9 %1 780 00035 %
Liv1,9 %2,0 %1 635 00032 %
Hero0,6 %0,7 %650 00013 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,3 %16,1 %3 251 00064 %
TV54,8 %5,2 %2 131 00042 %
Kutonen3,1 %2,6 %1 687 00033 %
Frii3,0 %2,8 %1 132 00022 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %78 0002 %
TLC1,9 %1,3 %1 151 00023 %
Warner Bros. Discovery13,7 %12,8 %2 731 00054 %
STAR Channel2,4 %2,4 %1 312 00026 %
National Geographic Channel2,4 %1,6 %1 149 00023 %
Disney Finland4,9 %4,0 %1 829 00036 %
Muut5,1 %4,2 %1 553 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 141 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.