Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 17/2025
Kohderyhmä: Naiset 65+
Kohderyhmän väestö: 724 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 684 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 34 t 14 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 53 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV133,1 %29,3 %647 00089 %
Yle TV26,1 %5,7 %555 00077 %
Yle Teema&Fem4,1 %2,8 %463 00064 %
Yle yhteensä43,3 %37,8 %656 00091 %
MTV322,8 %27,1 %640 00088 %
Sub3,3 %3,8 %457 00063 %
AVA3,7 %3,4 %376 00052 %
MTV:n maksukanavat1,6 %0,7 %125 00017 %
MTV yhteensä31,4 %35,0 %666 00092 %
Nelonen7,7 %11,0 %562 00078 %
Jim1,3 %0,9 %339 00047 %
Liv1,9 %1,9 %375 00052 %
Hero0,5 %0,5 %140 00019 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,4 %14,4 %603 00083 %
TV52,5 %2,4 %399 00055 %
Kutonen1,1 %1,1 %286 00039 %
Frii2,4 %2,3 %229 00032 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %00 %
TLC2,8 %2,0 %268 00037 %
Warner Bros. Discovery8,9 %7,9 %482 00067 %
STAR Channel0,9 %0,8 %233 00032 %
National Geographic Channel1,8 %1,3 %227 00031 %
Disney Finland2,7 %2,1 %333 00046 %
Muut3,0 %3,1 %288 00040 %
Yhteensä100,0 %100,0 %684 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.