Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 17/2025
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 450 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 145 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 79 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 7 t 9 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 1 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV19,5 %8,5 %512 00035 %
Yle TV27,4 %4,2 %484 00033 %
Yle Teema&Fem1,0 %0,5 %176 00012 %
Yle yhteensä17,9 %13,2 %688 00047 %
MTV321,4 %25,8 %735 00051 %
Sub5,9 %5,5 %456 00031 %
AVA2,8 %2,5 %309 00021 %
MTV:n maksukanavat3,9 %4,3 %174 00012 %
MTV yhteensä33,9 %38,1 %855 00059 %
Nelonen11,4 %14,3 %630 00043 %
Jim3,6 %3,9 %395 00027 %
Liv2,7 %2,7 %309 00021 %
Hero0,5 %0,5 %102 0007 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä18,3 %21,5 %815 00056 %
TV56,7 %7,6 %426 00029 %
Kutonen3,8 %3,0 %336 00023 %
Frii2,3 %2,0 %164 00011 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %23 0002 %
TLC2,3 %2,2 %218 00015 %
Warner Bros. Discovery15,7 %15,4 %617 00043 %
STAR Channel6,8 %5,7 %291 00020 %
National Geographic Channel1,9 %1,9 %167 00011 %
Disney Finland8,7 %7,7 %374 00026 %
Muut7,3 %6,6 %361 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 145 00079 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.