Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 17/2025
Kohderyhmä: Miehet 45–64
Kohderyhmän väestö: 690 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 640 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 40 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 57 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV119,2 %18,0 %526 00076 %
Yle TV24,6 %4,8 %425 00062 %
Yle Teema&Fem1,8 %1,6 %333 00048 %
Yle yhteensä25,5 %24,3 %567 00082 %
MTV318,4 %22,9 %547 00079 %
Sub5,6 %5,6 %452 00066 %
AVA2,4 %2,0 %257 00037 %
MTV:n maksukanavat2,6 %2,6 %151 00022 %
MTV yhteensä28,9 %33,0 %588 00085 %
Nelonen8,8 %11,7 %484 00070 %
Jim3,0 %2,5 %365 00053 %
Liv1,5 %1,5 %274 00040 %
Hero0,5 %0,7 %115 00017 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,8 %16,4 %552 00080 %
TV57,2 %7,6 %421 00061 %
Kutonen5,6 %4,3 %367 00053 %
Frii3,3 %3,1 %244 00035 %
The Discovery Channel0,3 %0,3 %26 0004 %
TLC0,7 %0,5 %199 00029 %
Warner Bros. Discovery19,3 %17,8 %508 00074 %
STAR Channel3,1 %3,0 %283 00041 %
National Geographic Channel3,1 %1,8 %247 00036 %
Disney Finland6,2 %4,8 %378 00055 %
Muut7,2 %4,9 %269 00039 %
Yhteensä100,0 %100,0 %640 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.