Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 18/2025
Kohderyhmä: Miehet 45–64
Kohderyhmän väestö: 690 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 632 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 11 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 53 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV119,0 %19,6 %514 00074 %
Yle TV25,6 %5,5 %415 00060 %
Yle Teema&Fem2,7 %1,8 %328 00047 %
Yle yhteensä27,2 %27,0 %573 00083 %
MTV316,7 %21,3 %537 00078 %
Sub5,3 %5,1 %400 00058 %
AVA3,2 %2,8 %319 00046 %
MTV:n maksukanavat3,6 %4,7 %155 00022 %
MTV yhteensä28,7 %33,9 %597 00086 %
Nelonen7,7 %9,5 %447 00065 %
Jim3,3 %3,1 %384 00055 %
Liv1,9 %1,8 %298 00043 %
Hero0,3 %0,3 %121 00017 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,2 %14,8 %528 00076 %
TV56,5 %5,2 %415 00060 %
Kutonen6,6 %5,3 %358 00052 %
Frii2,6 %2,5 %225 00032 %
The Discovery Channel0,3 %0,3 %33 0005 %
TLC0,6 %0,5 %171 00025 %
Warner Bros. Discovery18,3 %15,0 %505 00073 %
STAR Channel3,5 %3,1 %260 00038 %
National Geographic Channel3,4 %2,6 %256 00037 %
Disney Finland6,8 %5,7 %367 00053 %
Muut7,6 %6,5 %279 00040 %
Yhteensä100,0 %100,0 %632 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.