Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 18/2025
Kohderyhmä: Miehet 65+
Kohderyhmän väestö: 578 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 556 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 35 t 37 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 5 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,8 %31,2 %521 00091 %
Yle TV26,9 %6,4 %480 00083 %
Yle Teema&Fem3,6 %3,0 %416 00072 %
Yle yhteensä42,3 %40,6 %532 00092 %
MTV317,3 %21,9 %516 00090 %
Sub4,3 %4,5 %401 00070 %
AVA2,7 %2,8 %309 00054 %
MTV:n maksukanavat2,1 %3,0 %148 00026 %
MTV yhteensä26,4 %32,2 %532 00092 %
Nelonen5,1 %5,7 %429 00075 %
Jim2,1 %1,5 %322 00056 %
Liv1,3 %1,5 %286 00050 %
Hero0,5 %0,5 %121 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,1 %9,2 %475 00083 %
TV55,8 %5,4 %395 00069 %
Kutonen3,9 %3,4 %299 00052 %
Frii2,3 %2,4 %202 00035 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %19 0003 %
TLC0,5 %0,2 %184 00032 %
Warner Bros. Discovery13,7 %12,6 %430 00075 %
STAR Channel1,3 %1,0 %192 00033 %
National Geographic Channel4,0 %2,0 %268 00047 %
Disney Finland5,2 %3,0 %299 00052 %
Muut4,3 %4,1 %263 00046 %
Yhteensä100,0 %100,0 %556 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.