Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 18/2025
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 062 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 146 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 55 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 25 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,2 %23,9 %2 972 00059 %
Yle TV26,5 %5,8 %2 518 00050 %
Yle Teema&Fem3,5 %2,5 %1 831 00036 %
Yle yhteensä34,1 %32,2 %3 373 00067 %
MTV320,7 %24,1 %3 234 00064 %
Sub4,4 %4,4 %2 127 00042 %
AVA3,2 %3,0 %1 674 00033 %
MTV:n maksukanavat2,5 %3,4 %797 00016 %
MTV yhteensä30,8 %34,8 %3 610 00071 %
Nelonen7,1 %8,9 %2 651 00052 %
Jim2,6 %2,2 %1 871 00037 %
Liv2,1 %2,2 %1 552 00031 %
Hero0,5 %0,4 %640 00013 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,3 %13,7 %3 140 00062 %
TV55,0 %4,4 %2 149 00042 %
Kutonen3,5 %3,2 %1 622 00032 %
Frii2,9 %2,8 %1 069 00021 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %91 0002 %
TLC1,6 %1,0 %1 027 00020 %
Warner Bros. Discovery13,8 %12,1 %2 750 00054 %
STAR Channel2,6 %2,6 %1 274 00025 %
National Geographic Channel2,4 %1,5 %1 166 00023 %
Disney Finland5,0 %4,1 %1 817 00036 %
Muut5,2 %4,7 %1 518 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 146 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.