Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 19/2025
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 062 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 257 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 20 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 20 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV123,7 %22,4 %2 982 00059 %
Yle TV26,8 %6,4 %2 624 00052 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,2 %1 752 00035 %
Yle yhteensä33,4 %30,9 %3 422 00068 %
MTV325,4 %29,0 %3 470 00069 %
Sub4,0 %4,1 %2 212 00044 %
AVA3,2 %3,0 %1 590 00031 %
MTV:n maksukanavat1,6 %1,1 %731 00014 %
MTV yhteensä34,3 %37,3 %3 739 00074 %
Nelonen7,1 %9,3 %2 583 00051 %
Jim2,3 %2,0 %1 739 00034 %
Liv1,8 %2,0 %1 615 00032 %
Hero0,4 %0,4 %560 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,7 %13,6 %3 115 00062 %
TV53,7 %3,8 %1 958 00039 %
Kutonen2,7 %2,3 %1 561 00031 %
Frii2,9 %2,7 %1 105 00022 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %98 0002 %
TLC1,8 %1,3 %1 053 00021 %
Warner Bros. Discovery11,3 %10,3 %2 667 00053 %
STAR Channel2,7 %2,8 %1 285 00025 %
National Geographic Channel2,7 %1,8 %1 194 00024 %
Disney Finland5,4 %4,6 %1 864 00037 %
Muut4,4 %3,4 %1 580 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 257 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.