Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 19/2025
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 687 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 215 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 1 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 9 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV123,9 %22,8 %1 483 00055 %
Yle TV27,3 %6,7 %1 362 00051 %
Yle Teema&Fem2,5 %2,1 %839 00031 %
Yle yhteensä33,6 %31,6 %1 746 00065 %
MTV322,8 %27,4 %1 758 00065 %
Sub4,7 %4,8 %1 129 00042 %
AVA2,6 %2,5 %730 00027 %
MTV:n maksukanavat1,9 %1,5 %449 00017 %
MTV yhteensä31,9 %36,2 %1 933 00072 %
Nelonen6,4 %7,6 %1 246 00046 %
Jim2,7 %2,4 %931 00035 %
Liv1,2 %1,3 %750 00028 %
Hero0,4 %0,5 %263 00010 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,7 %11,8 %1 552 00058 %
TV54,3 %4,4 %1 018 00038 %
Kutonen3,9 %3,4 %906 00034 %
Frii2,3 %2,2 %517 00019 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %69 0003 %
TLC0,7 %0,4 %448 00017 %
Warner Bros. Discovery11,6 %10,7 %1 373 00051 %
STAR Channel3,6 %3,5 %690 00026 %
National Geographic Channel3,9 %2,6 %698 00026 %
Disney Finland7,4 %6,1 %1 017 00038 %
Muut5,2 %3,7 %881 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 215 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.