Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 20/2025
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 687 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 263 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 27 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 21 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,0 %29,0 %1 876 00070 %
Yle TV25,5 %4,9 %1 390 00052 %
Yle Teema&Fem2,8 %2,6 %795 00030 %
Yle yhteensä40,3 %36,5 %1 971 00073 %
MTV322,4 %26,3 %1 782 00066 %
Sub3,9 %4,2 %1 061 00039 %
AVA2,0 %2,0 %700 00026 %
MTV:n maksukanavat2,9 %1,6 %490 00018 %
MTV yhteensä31,2 %34,1 %1 900 00071 %
Nelonen4,7 %6,2 %1 250 00047 %
Jim2,4 %2,6 %919 00034 %
Liv1,1 %1,6 %684 00025 %
Hero0,3 %0,4 %266 00010 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,5 %10,9 %1 502 00056 %
TV52,9 %3,2 %972 00036 %
Kutonen2,9 %2,6 %866 00032 %
Frii1,8 %2,1 %517 00019 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %39 0001 %
TLC0,6 %0,5 %378 00014 %
Warner Bros. Discovery8,4 %8,5 %1 291 00048 %
STAR Channel2,8 %3,1 %652 00024 %
National Geographic Channel2,9 %2,1 %679 00025 %
Disney Finland5,7 %5,2 %974 00036 %
Muut6,3 %4,9 %881 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 263 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.