Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 20/2025
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 302 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 252 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 35 t 10 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 1 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV136,3 %34,5 %1 200 00092 %
Yle TV25,3 %4,9 %991 00076 %
Yle Teema&Fem4,6 %3,5 %866 00067 %
Yle yhteensä46,3 %43,0 %1 208 00093 %
MTV322,4 %26,3 %1 180 00091 %
Sub3,5 %4,1 %786 00060 %
AVA3,1 %2,8 %635 00049 %
MTV:n maksukanavat3,0 %1,2 %374 00029 %
MTV yhteensä31,9 %34,4 %1 204 00093 %
Nelonen5,4 %7,4 %920 00071 %
Jim1,7 %1,5 %633 00049 %
Liv1,6 %2,3 %652 00050 %
Hero0,3 %0,4 %224 00017 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,0 %11,5 %1 033 00079 %
TV52,0 %1,8 %650 00050 %
Kutonen1,3 %1,2 %541 00042 %
Frii1,6 %1,8 %416 00032 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %12 0001 %
TLC1,3 %1,0 %375 00029 %
Warner Bros. Discovery6,4 %5,8 %835 00064 %
STAR Channel1,0 %0,9 %386 00030 %
National Geographic Channel2,5 %1,5 %456 00035 %
Disney Finland3,5 %2,4 %585 00045 %
Muut3,6 %3,0 %550 00042 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 252 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.