Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 20/2025
Kohderyhmä: Miehet 45–64
Kohderyhmän väestö: 690 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 637 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 50 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 41 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,8 %24,5 %582 00084 %
Yle TV24,9 %5,1 %488 00071 %
Yle Teema&Fem2,2 %1,9 %259 00037 %
Yle yhteensä34,9 %31,5 %601 00087 %
MTV323,3 %25,9 %563 00082 %
Sub4,3 %4,5 %361 00052 %
AVA2,3 %2,6 %250 00036 %
MTV:n maksukanavat2,1 %1,3 %137 00020 %
MTV yhteensä32,0 %34,2 %586 00085 %
Nelonen4,9 %7,2 %428 00062 %
Jim2,9 %3,2 %353 00051 %
Liv1,4 %1,9 %249 00036 %
Hero0,3 %0,4 %107 00016 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,5 %12,7 %516 00075 %
TV54,1 %4,3 %356 00052 %
Kutonen4,2 %3,3 %337 00049 %
Frii2,7 %3,3 %210 00030 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %22 0003 %
TLC0,6 %0,5 %120 00017 %
Warner Bros. Discovery12,1 %11,7 %472 00068 %
STAR Channel2,8 %2,9 %215 00031 %
National Geographic Channel2,2 %2,1 %270 00039 %
Disney Finland5,0 %5,0 %346 00050 %
Muut6,8 %4,9 %259 00038 %
Yhteensä100,0 %100,0 %637 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.